Dior dreams

Jag är på en hemmafest med min gamla vän John som också bor i Paris. Och det känns som om jag är en film. Varenda person i rummet jobbar antingen på marknadsavdelningen på Givenchy, eller som parfymutvecklare på Ralph Lauren, eller på Balenciaga. Wow. Wow, wow, wow, drömmer jag? Jag berättar om att jag skulle vilja jobba inom fashion marketing, och för första gången i mitt liv sedan jag har berättat det för någon så blir jag tagen på allvar. Det finns en stor marknad för det i Paris, säger de. Och jag lovar mig själv på heder och samvete att jag ska göra allt för att lära mig flytande franska. Och vet du? Dessa fantastiska modemänniskor gillar mig, mig!  De säger att det märks att jag inte är fransk och menar det som en komplimang - de säger att det är sällan de träffar en sån varm och genuin person. Och jag? Jag smälter. Jag är helt kär i den är staden.